Mareeba

15 oktober 2014 - Mareeba, Australië

Jabiru lodge, MareebaOnze slaaptent.Clancy's lagoon, MareebaG' mates,  we logeren nu in Jabiru Lodge waar we in een luxe tent slapen. Geen regenwoud meer maar savanne met heel veel droge bomen en grassen. De lodge heeft een heel groot terras aan Clancy's lagoon waar zwarte zwanen, pelikanen en andere vogels in zwemmen. Op het terras worden het ontbijt, lunch en dinner geserveerd. Zwaluwen vliegen vlak over je hoofd. We zijn met een bootje het meer op geweest en daarna met een oude open jeep door het landschap gereden. Op zoek naar mooie vogels. Wat een diversiteit. Ook hebben we kangoeroes en walibies gezien. Verder nog kraanvogels, zwarte ooievaar, ibissen en veel meer. Terug op het terras, wat zij lagoon deck noemen, stond de kaas, olijven en crackertjes klaar. Je kon kiezen wat je wilde drinken, wij namen bubbels!! Daarna klein diner buffet. De volgende morgen een vroege vogelsafari. Weinig gezien. Gewandeld op het gebied. In de middag werd het bewolkt en heeft het een half uur gegoten. Is ook nodig voor de natuur. Samen in het bubbelbad gezeten waar we bekeken werden door een walibi. Apart! Weer snackjes en wijn op het lagoon deck, dinner, wat een vervelend leven is dit! Morgen naar Mission Beach via Kuranda. Een toeristich dorp waar je ook koala's kan zien. Wordt vervolgd.

1. Selma:
    15 oktober 2014
    Mooi zeg allemaal en wat een rijke ervaring om dit mee te kunnen maken samen , heerlijk genieten van al dat moois. Groetjes en liefs van ons .
  2. Mar:
    16 oktober 2014
    WOW.....in het bubbelbad zitten en dan aangestaard worden door een walibi...!!! Dat is nog eens bijzonder. Mooie foto's met die aparte vogels en dat koalabeertje. Echt genieten daar dus....ik heb zo met jullie te doen. :)
  3. Annette:
    16 oktober 2014
    Zo'n lagoon deck zou ik ook wel willen!
    Jullie hebben al het nodige gezien en leuke dingen gedaan.
    Yara geniet ook, hoorde ik van Mar.
    Zij en Dani doen niets anders dan spelen.
    Na jullie vakantie is het dus voor iedereen wennen.
    Maar zover is het nog niet...
    Als je het goed vindt, lees ik gezellig mee.

Groetjes Annette.
  4. Miranda:
    17 oktober 2014
    Jeetje, wat genieten jullie zeg en iedereen wordt toch jaloers als je al deze verhalen leest. Yvonne, volgens mij knap je helemaal op daar Down Under. Oh heerlijk om kangaroes en walibi's in het echt te zien: ik vind ze altijd zo grappig. Mijn besluit is nu toch wel genomen: ik ga toch ook met het hele gezin naar Australie, ik begin nu alvast te sparen. Is het op dit moment druk met andere toeristen? En hoe vinden jullie de Aussies? Gezellig en gastvrij? Erg leuk dat we allemaal zo op de hoogte gehouden worden. Ik kijk al weer uit naar het volgende reisverslag, hopelijk tot gauw.

Groetjes, Miranda
  5. Jan en Hennie:
    18 oktober 2014
    Hallo daar, wat een lekker leventje zo he!!!! En inderdaad ook weer een grote verscheidenheid aan fauna. Mooi om te zien. En wat een supertent!!! Komen er geen beesten binnen? Dat er niet in de nacht aan je tenen wordt geknabbeld hihihi. Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. Ik kijk uit naar het volgende verhaal en foto's. Dag lievies. Dikke kus van jan en hen