Kettering en Sydney
5 november 2014 - Sydney, Australië
We zijn in Kettering, dicht bij de hoofdstad Hobart. Onze gastvrouw in de B&B legt ons heerlijk in de watten. Thee met zelf gebakken koekjes, wijn van eigen wijngaard met knabbeltje erbij, niet verkeerd. We waren wat laat aangekomen en hebben die dag niet meer dan een wandeling naar het haventje gedaan.
Ontbijt met zelf gebakken brood, yam yam. Naar Hobart gereden waar de Salamanca markt is. De zon schijnt maar het is niet warmer dan 16 graden en het wasit stevig. De markt is een gezellige lange slinger met kraampjes waar je van groenten tot houten gebruiksvoorwerpen kan kopen. Ook veel zelf gebreid, kom daar maar om in Nederland! In de haven een heerlijke visschotel gegeten.
Omdat het weer steeds slechter wordt gaan we naar Mona. Een museum van nieuwe en oude kunst. David Walsh, een excentrieke gokker is de eigenaar. Het gebouw is al bijzonder maar de "kunst" erin is heel vreemd.
De dag erna zouden we een toer maken langs de kust van Bruny Island met een snelle boot. Helaas ging die toer niet door vanwege het slechte weer, te gevaarlijk met die harde wind. Als alternatief hebben we met de bus een toertje over het eiland gemaakt. Die toer kon niet tippen aan die andere, helaas. De lunch was super, de witte walibi bijzonder en de beklimming binnen in de oude vuurtoren was echt te gek. Hoog binnen in zodat je de lamp goed kon zien en dan de storm die eromheen gierde. Best bijzonder om gedaan te hebben. Bleh de volgende dag is het weer stukken beter maar dan vliegen we naar Sydney voor onze laatste reisdagen.
Sydney, we logeren in een trendy hotel in de wijk Pyrmont, dicht bij Darling Harbour en de Pyrmont Bridge. Elke ochtend gaan we buiten het hotel ontbijten. Best leuk, bananabread met ricotta, lekker. We gaan zo veel mogelijk alles te voet doen. Eerst naar de Harbour Bridge. Die kan je beklimmen maar ja 145 dollar p.p is wat veel. Dan maar gewoon eroverheen gewandeld.
Toen door een gezellige wijk the Rocks en Circular Quay naar the Opera House gelopen. Rondom het gebouw zijn nogal wat werkzaamheden dus veel hekken. Het dak zelf lijkt wel, heel oneerbiedig wat ik nu zeg, van badkamertegels gemaakt te zijn. Gaaf om er te zijn! Op Circular Bay hebben we de veerpont genomen naar Manley, daar wonen veel mensen die werken in het drukke Sydney maar rustig willen wonen.
Het is heel druk in de stad. Iedereen is super netjes gekleed, hoge hakken, lange jurken. Overal kan je wedden op de Melbourne super Cup, paardenrace. Champagne, hapjes, feest.
We gaan nog walvis spotten, dat horen jullie later, tot snel.





Ja, die tegels waren mij toen ook al opgevallen. Wel geweldig om er te zijn he? Manley!!! daar kan je toch zo wonen en dan iedere dag met de boot naar je werk toe.
Wat gaaf die witte walibi, dat moet wel een hele bijzondere zijn. Al dat eten klinkt ook niet verkeerd. Wat een vreselijk vooruitzicht moet het zijn dat het er alweer bijna op zit.
Veel plezier nog aankomende dagen!!
Knuffel en kusjes
XXX
Ik ben ook weer terug en lees nu dit verslag pas.
Bananabread heb ik in Nieuw Zeeland ook gegeten; ik vond het heerlijk.
Ook heb ik dat deftige gedoe gezien tijdens zo'n belangrijke paardenrace.
Iedereen is dan opgedirkt tot en met hoedjes en andere hoofdversieringen. Het ziet er mooi uit, maar van Michelle hoorde ik dat er ontzettend veel gedronken wordt tijdens zo'n dag en als je dan 's avonds diezelfde opgedirkte (vooral) jonge mensen opnieuw tegenkomt, weet je niet wat je ziet.
Ze kunnen niet meer op hun benen staan van de drank of erger. Jullie hebben erg veel gedaan en gezien, leuk hoor.
Groetjes Annette.